nieuwsbrief 1195-1196

1195 – 1196

Datum: 13/04/2019

Vandaag 2 mooie routes door het heuvelland vanuit Slenaken.

Echternach here we come!

Nieuw op de site: Wandeling 1195. Slenaken – Reijmerstok 11,5 km.

Mooie panorama’s, klaphekjes, weilanden, hellingbossen, koeien, vakwerkhuizen en twee goede horecazaken zijn de ingrediënten voor deze heuvelachtige wandeling. U wandelt eerst even door Slenaken en dan struint u geruime tijd door het prachtige Gulpdal over leuke paadjes langs de Gulp.  Bij de buurtschap Waterop verlaat u het dal en klimt u naar een open plateau waar u kunt uitwaaien. Via bos- en veldwegen loopt u naar Reijmerstok waar u kunt pauzeren bij eetcafé A Gen Ing. Dan loopt u over hraspaadjes en veldwegen omlaag naar de buurtschap Beutenaeken en klimt u een boshelling omhoog. U struint dan een flink stuk door de weilanden en via een veldweg loopt u omlaag naar Slenaken waar bij brasserie De Zevende Heerlijkheid een mooi terras is met schitterend panorama! Ook is er een mooie serre.  U kunt ook starten in Reijmerstok, daar is een grote gratis parkeerplaats en dan pauzeren in Slenaken.  Bel voor de zekerheid even naar de zaak hoe laat die open is.

Bekijk hier de wandeling en foto’s.

Foto onder: De Gulp in de buurtschap Waterop.

Nieuw op de site: Wandeling 1196. Slenaken – Noorbeek 13,7 km.

Tijdens deze heuvelachtige en grensoverschrijdende wandeling wandelt u via een veldweg omhoog naar de Belgische grens en de buurtschap De Plank. U daalt een leuk bospaadje af en dan volgt u een voetpad langs een mooi dalletje naar Sint-Martensvoeren. Nu volgt een steile klim door een hellingbos omhoog en boven steekt u de Nederlandse grens over.  Via een mooie holle weg komt u in Noorbeek bij herberg Sint Brigida waar u kunt pauzeren.  Dan loopt u door weilanden en klimt u een veldweg omhoog naar een plateau met mooi uitzicht. U komt in de buurtschap Schilberg en dan wandelt u gemakkelijk over en mooie holle weg omlaag naar Slenaken. Langs de mooie kerk omhoog komt u weer bij de brasserie die aan de achterzijde een terras heeft met schitterend uitzicht. Wandelaars zijn van harte welkom. Deze route biedt prachtige uitzichten op het heuvelland en de Voerstreek.

Bekijk hier de wandeling en foto’s.

Foto onder: Deze wandeling biedt mooie uitzichten op de Voerstreek en het heuvelland.

Nieuw op de site: Brasserie You & Me in Reusel.  Hier start wandeling 1197.

Nieuw op de site: Brasserie de Verborge Uul in Millen.  Hier start wandeling 1198.

Uittip Eckelrade

Ingezonden foto: Onderstaande foto van wandeling 787 Schmidt, rots bij Zerkall.

Fotograaf: A.Deckers.

Ingezonden foto: Onderstaande foto van wandeling 945  Raeren.

Fotograaf: H.Schutte.

Ingezonden foto: Onderstaande foto van wandeling 1136 Altenahr, het bekende Teufelsloch.

Fotograaf: J.Hendrix.

Actueel: Onlangs een nieuwe route uitgezet vanuit Langbroich naar Breberen, Dit wordt wandeling 1209.

Foto onder: Deze route start nabij een tandarts die ook grotere kiezen trekt!…

Actueel: Afgelopen week twee routes uitgezet vanuit Echternach in Luxemburg. De meest avontuurlijke wandelingen van deze site!

Foto onder: Tijdens wandeling 1231 passeert u de Felzenweiher, heel bijzonder!

Reacties: Wandeling 168 Epen.

Nicole en Pascal

Gestart bij het aangegeven startpunt, bij mooi weer staat de parking goed vol. Een beetje heiig weer dat de hele dag heeft standgehouden. Een mooie wandeling in een schitterende omgeving. We hebben de wandeling in tegenovergestelde richting gelopen, maar ook dan is het afwisselend lopen. Mooie vergezichten en een gezellig en afwisselend landschap.

Foto onder: Omgeving Epen.

Volgende wandeling: Wandeling 1197. Reusel 12 km.

Foto onder: In dit bos zitten geen muizen…..