nieuwsbrief 1321 – 1322

1321 – 1322

Datum: 10/06/2020

Vandaag een schitterende wandeling door de groene heuvels rond Eys en een waterrijke route naar het leuke stadje Brüggen.

Nieuw op de site: Wandeling 1321. Eys 12 km.

Tijdens deze flink heuvelachtige en zeer panoramische wandeling met halverwege een fijne lunchroom om te pauzeren (zondag gesloten) wandelt u omlaag naar het Miljoenenlijntje en in het bos steekt u de Eyserbeek over.  In de buurtschap Piepert klimt u via een bospaadje en weilanden steil omhoog en boven in het Eyserbos passeert u een zitbank met schitterend panorama!  U loopt door weilanden omlaag en dan klimt u over een veldweg omhoog naar de rand van de buurtschap Trintelen. Via een zeer panoramische veldweg en graspad daalt u langs bosranden af naar Eys waar u bij de lunchroom kunt pauzeren. Het Sjwatzbroeëd gezond is zeer aan te bevelen door Jos!   U klimt omhoog naar een plateau en via een prachtig panoramisch pad loopt u omlaag naar Wahlwiller.  U wandelt door weilanden langs de Selzerbeek en dan klimt u over een voetpad helemaal omhoog. Via een rustig weggetje komt u weer bij de parkeerplaats. U kunt ook starten in Eys bij de lunchroom maar parkeer a.u.b. niet voor de bakkerij ( I.v.m. klanten).

Bekijk hier de wandeling en foto’s.

Foto onder: Struinen door de weilanden langs de Selzerbeek.

Nieuw op de site: Wandeling 1322. Brüggen 12,2 km.

Tijdens deze gemakkelijke maar zeer afwisselende en waterrijke wandeling, met halverwege een fijn eetcafé wandelt u langs het kanaal Mittelgraben en het mooie ven Oebeler Bruch. U loopt langs de Dahmensee en een mooi stuk langs de Swalm en dan maakt u een uitstapje naar Schloss Dilborn met kasteelpark (heen en terug). Na weer en stuk langs de Swalm komt u aan de rand van Brüggen maar dan maakt u nog een prachtig ommetje langs de Borner See. In Brüggen loopt u langs de burcht en klimt u naar restanten van de oude stadsmuur en torens. Dan komt u in het centrum bij het Burgcafé waar u fijn kunt lunchen of genieten van vers gebak.  U loopt het stadje uit naar het Herrenlandpark en via enkele leuke bospaadjes komt u in de buurtschap Oebel.  Via enkele boswegen wandelt u door het Brachterwald terug naar de parkeerplaats. U kunt ook starten in Brüggen bij het Burgcafé, start dan bij punt 5.

Bekijk hier de wandeling en foto’s.

Foto onder: Het stadje Brüggen.

Nieuw op de site: Lunchroom Bread Company in Amstenrade.  Hier start wandeling 1323.

Ingezonden foto: Onderstaande foto van wandeling 100. Slenaken.

Fotograaf:H.Heidendal.

Ingezonden foto: Onderstaande foto van wandeling 591. Sint-Geertruid.

Fotograaf: L.Rulkens.

Ingezonden foto: Onderstaande foto van wandeling 1310. Aachen.

Fotograaf: J.Heerings.

Lunchen bij: Bakkerij – Lunchroom Starmans in Eys.

Actueel: Onlangs een nieuwe route uitgezet vanuit Itteren, dit wordt wandeling 1345.

Foto onder: Recreatievijver Itteren.

Reacties: Wandeling 872. Heimbach.

Chris Blatnik

Deze schitterende wandeling op 30-5-2020 gelopen. Een aanrader voor degene die graag wat berg op en af wil lopen. Mooie uitzichtspunten. Parkeermogelijkheid bij station Heimbach. Deze is gratis als er tenminste nog plek is. Verder wil ik de wandelgroep die deze wandelingen uitzetten aanmoedigen nog vele wandelingen in deze streek uit te zetten. De Eifel en de Ardenne blijven schitterende wandelgebieden.

Foto onder: Uitzicht boven Heimbach.

Volgende wandeling: Wandeling 1323. Schinnen 11 km.

Foto onder: Tijdens deze route komt u bij de waterbron van de Alfa Bierbrouwerij in Thull.