nieuwsbrief 1431 – 1432

1431 – 1432

Datum: 20/03/2021

Foto boven: in Bingelrade moet je je af en toe bukken…..

Vandaag twee heuvelachtige wandelingen rond Vaals.

Nieuw op de site: Wandeling 1431. Vaals 12,8 km.

Tijdens deze heuvelachtige en grensoverschrijdende wandeling, daalt u via leuke bospaadjes af en volgt u een voetpad naar de buurtschap Wolfhaag.  Dan daalt u met mooi panorama door de weilanden af naar de rand van Vaals en passeert u Museum Vaals met mooi terras.  Via veldwegen en een stukje langs de weg bereikt u de mooi gelegen camping Hoeve de Gastmolen.  Via de Selzerbeek steekt u de Duitse grens over en dan wandelt u over een rustige hooggelegen weg langs de Schneeberg, met mooie uitzichten. U daalt door het bos af naar Vaals en via een steil bospaadje klimt u door het hellingbos de Vaalserberg omhoog naar de Wilhelminatoren.  U struint enige tijd door weilanden en via het labyrint komt u weer bij het Drielandenpunt met taverne.  Voor de klim naar de Vaalserberg dient u over enige wandelconditie te beschikken.  Als u start bij Hoeve de Gastmolen, start dan bij punt 5.

Bekijk hier de wandeling en foto’s.

Foto onder: Sneeuw op de Vaalserberg.

Nieuw op de site: Wandeling 1432. Vijlen – Vaals 10 km.

Tijdens deze heuvelachtige en grensoverschrijdende wandeling, wandelt u door het Vijlenerbos omlaag naar de Buurtschap Harles en via een veldweg daalt u af naar de rand van Lemiers.  Via een leuk voetpad langs de Hermansbeek komt u bij Kasteel Gen Hoes en dan loopt u door de buurtschap Oud Lemiers langs de St. Catharinakapel. U steekt de Duitse grens over en wandelt over de mooie hooggelegen Schneebergweg. Via een voetpad daalt u af naar Hoeve de Gastmolen. Via een voetpad loopt u naar de buurtschap Holset met herberg en dan klimt u door het Vijlenerbos omhoog tot bij Boscafé ’t Hijgend Hert. U kunt ook starten bij Hoeve de Gastmolen, start dan bij punt 4.

Bekijk hier de wandeling en foto’s.

Foto onder: Veldweg naar Harles.

Ingezonden foto: Onderstaande foto van wandeling 21. Maastricht, de Apostelhoeve.

Fotograaf:L.Weijden.

Ingezonden foto: Onderstaande foto van wandeling 750. Genk.

Fotograaf: F.Otermans.

Ingezonden foto: Onderstaande foto van wandeling 1217. Jalhay.

Fotograaf: T.Schmeits.

Actueel: Onlangs een nieuwe route uitgezet naar de Brand Bierbrouwerij in Wijlre, dit wordt wandeling 1449.

Foto onder: Van deze route krijg je echt wel dorst!

Reacties: Wandeling 1277. Lennisheuvel (Foto op hoofdpagina).

Sjef Schmit

Vandaag wederom richting Brabant. Wat een mooi gebied is de Kampina. Veel mooie paden door de hei, zand en bos. Kortom ik heb genoten vandaag van deze schitterende wandeling in dit gebied. Zo intens groot en heerlijk rustig. Genieten van het begin tot het einde.

Foto onder: Als je natuurgebied Kampina ontdekt hebt, wil je er meteen nog meer routes lopen zoals wandeling 1316, 1331 en 1387.

Volgende wandeling: Wandeling 1433. Aachen – Vaals 9,9 km.

Foto onder: Tijdens deze route komt u in Seffent bij de Sieben Quellen (bronnen).