nieuwsbrief 1487 – 1488

1487 – 1488

Datum: 07/08/2021

Foto boven: De slechte stukken in de routes knip ik er meestal uit!

Vandaag een leuke route in Landgraaf en een schitterende wandeling vanuit Breda naar het imposante kasteel Bouvigne.

Nieuw op de site: Wandeling 1487. Landgraaf 10,4 km.

Tijdens deze heuvelachtige wandeling door het Strijthagerbeekdal wandelt u via voetpaden langs het Pinkpopterrein (de voormalige Draf en Renbaan Landgraaf) en nabij de Overstehof wandelt u langs prachtige vijvers. Bij Kasteel Strijthagen wandelt u weer langs een mooie vijver en passeert u de Strijthagermolen. Na een mooi stuk door het bos wandelt u via graspaden langs weilanden naar de buurtschap Oude Hopel en via leuke bospaadjes komt u weer bij de fraaie vijvers van Strijthagen. Na een flink stuk door de bossen bereikt u het mooie terras van De Winselerhof en dan klimt u zigzaggend omhoog naar de top van de Wilhelminaberg, een oude steenkoolberg. Boven heeft u een uitzicht van 360 graden. U daalt het lange trappenpad af en via diverse parkjes en smalle steegjes loopt u terug naar de B&B.  Onderweg staan zitbanken voor een pauze.

Bekijk hier de wandeling en foto’s.

Foto onder: Prachtige vijvers in het Strijthagerbeekdal.

Nieuw op de site: Wandeling 1488. Breda 14,3 km.

Aan de zuidrand van Breda ligt aan een gezellig pleintje Moeke Ginneken. Tijdens deze gemakkelijke wandeling wandelt u eerst een prachtig stuk langs de Boven Mark en dan passeert u het mooie Turfven. Na een stuk door het Mastbos loopt u over een mooi vlonderpad en passeert u nog een prachtig ven.  U struint over de Gelderse Heide en via bospaadjes bereikt u het hoger gelegen uitkijkpunt  Kogelvanger.  Na weer een stuk door het bos bereikt u het schitterende kasteel Bouvigne met slotgracht. (Kasteeltuin open op werkdagen van 09.00 tot 16.00 uur).  In het weekend kunt u dus niet de kasteeltuin bezoeken!   Na een stuk langs de Boven Mark komt u bij het gezellige terras van Moeke Ginneken.  In de zomer kan er langs de Boven Mark hoog gras staan.   Doe deze route bij voorkeur op werkdagen want de kasteeltuin is de moeite waard!

Bekijk hier de wandeling en foto’s.

Foto onder: Aan het einde passeert u het prachtige Kasteel Bouvigne met mooie kasteeltuin.

Ingezonden foto: Onderstaande foto van wandeling 1361. Mayen, als u de Hochstein beklimt staat u op het dak van de Vulkaaneifel! (Links Jos en rechts † Jan Nobbe).

Fotograaf:H.Schutte.

Ingezonden foto: Onderstaande foto van wandeling 1231. Echternach, ingang van de Teufelsschlucht.

Fotograaf: R.Stevens.

Ingezonden foto: Onderstaande foto van wandeling 1225. Nijswiller, het monument op de Gulperberg van wielercommentator Jean Nelissen.

Fotograaf: J.Heerings.

Reacties: Wandeling 1352. Heukelom.

Sjef Schmit

Na Riel 1279 deze wandeling gelopen. Vanaf het startpunt loop je al direct door de velden richting Oisterwijk naar de mooie bossen. Een heerlijk pad langs de Reusel en dan weer door de bossen richting Galgeven. Wat een plaatje, een heel stuk mag je om dit ven heen lopen en dat is genieten. Zo mooi!. Dan weer een lang stuk terug naar de sponsor Mie Pieters. Maar eerst nog even over een bijzondere houten brug. Heel leuk en mooi gemaakt. Op het terras weer een lekker koel weizen biertje en mijn Brabantse dag kan niet meer stuk.

Foto onder: Prachtige boom aan het Galgeven.

Actueel: Deze week een route uitgezet vanaf de watertoren De Reusch in Schimmert, dit wordt wandeling 1500.

Foto onder: Het uitzicht vanaf de toren is schitterend!

Volgende wandeling: Hermalle 1489. Argenteau – Hermalle 9,3 km.

Foto onder: Langs de snelweg naar Luik heeft u vast wel eens dit kerkje onder de rots gezien.