Comments ( 2 )

• Margot Crouzen

Prachtige wandeling. Alleen bij 3 passage via het draaihekjes stegelje verlaat u het bos. Loop het weiland RD met links van u de afrastering. In die wei liep afgelopen zondag twee bruine paarden waarvan een zeer vervelend paard. Die de mensen opjaagt en vervelend benaderd met zijn hoofd je de wei uit slaat. Niet door heen te lopen. ( manege Meijer) spv een alternatief voor weien met een stengeltje waar geen betrouwbare dieren lopen. In begin als je via het ecoduct het bunder bos in loopt veel omgevallen bomen waardoor je alternatief moet lopen.

• Robert Blom

Leuke en afwisselend wandeling ter opening van het wandeljaar 2022 op deze Nieuwjaarsdag. Eerst een stukje door Meerssen centrum (veel oud Pastoors hier) en dan vrij snel de natuur in richting ecoduct. Vooral rondom deze omgeving vrij drassig, maar desondanks goed kunnen doorlopen. Vanuit Kalverbosch gaat het naar het kloosterpark van voormalig Overbunde waar het heerlijk genieten is van de rust op een van de bankjes. Voorkeur die bovenaan bij de Mariagrot. De route gaat verder naar Kasen, langs de manege waarna je de terug oversteek over de A2 maakt. Onder punt-5 voor je Humcoven bereikt is het even goed uitkijken, want er liggen ontzettend grote bomen dwars over de wandelpaden en hierdoor was enige klauterwerk noodzakelijk. Na een klein stukje asfaltweg ga je rechtsaf beginnen aan de ‘finale’ richting Waterval, maar eerst moet de Wijngaardsberg bedongen worden. Bovenaan heb je een schitterend uitzicht en langs het gelijknamige wijndomein daal je af om via enkele veldwegen kom je bovenaan de Raarberg waarna nog een laatste afdaling terug naar Meerssen volgt. Tijdens de route enkele malen de navigatie van de app gebruikt om zeker te zijn van de juiste route, maar dat ging verder prima. Genoten van deze wandeling onder ‘lenteachtige’ omstandigheden met een heerlijk zonnetje en een temperatuur van 14 graden en dat op 1 januari 2022!