Comments ( 4 )

• Ton Geers

Een van de mooiste plekjes in Zuid-Limburg vind ik het Gerendal bij Schin op Geul. Meerdere keren per jaar, in diverse seizoenen, loop ik een kleine tocht, zoals 1443 van WGZL door dit prachtige gebied. En elk seizoen toont het dal zich op een andere wijze. Deze tocht laat je afdalen naar de driesprong om vervolgens rechtdoor richting Schin op Geul te lopen. Ik zou aanraden om bij de driesprong de weg naar rechts te lopen tot het kruispunt en daarna een stukje terug nar de driesprong te gaan. Je mist anders het fraaie gedeelte van het Gerendal. Zie de foto’s van het dal op https://www.tongeers.nl/landschapsfotografie/gerendal-schin-op-geul

• L&L

Vandaag was het op 6 mei een bewolkte dag met hier en daar een klein buitje, maar desondanks hebben we toch weer genoten van het Gerendal en het Plateau van Margraten.
    Er waren tijdens deze Mei-vakantie wel weer bijzonder veel toeristen op hun mountainbikes onderweg, wat vaak gevaarlijke situaties tot gevolg heeft.
    Hartelijk bedankt weer, Jos!!

• Robert Blom

Afgelopen maandag bij prachtig herfstweer deze laatste nieuwe wandeling vanuit Café aan de Kirk (Sibbe) via enkele veldwegen naar Scheulder en dan bergafwaarts naar het mooie Gerendal. Beneden aangekomen bij de schaapskooi en de orchideeëntuin is het even een stukje verhard en dan een flinke klim weer omhoog naar Sibbe. Leuke wandeling op bekkend terrein.

• Rudi

Op een grijze zondagochtend is het eerst uitwaaien over de veldwegen. Deze liggen er ondanks de flinke regenval van de laatste tijd niet al te modderig bij. Na Scheulder volgt een prachtig smal pad door stegelkes richting het Gerendal. Afgedaald naar de orchideeëntuin en de boswachterswoning, bekend maar erg mooi terrein. De route vervolgt over een rustige asfaltweg met nog een mooi zicht op de Däölkesberg in Valkenburg. Een leuke holle weg tilt de wandelaar omhoog naar het plateau van Margraten. Dit betekent de spreekwoordelijke laatste rechte lijn en uitbollen richting Sibbe waar je terugkijkt op een fijne en gevarieerde tocht.